Min Farfar

Måndagen den 12 mars gick en av mina närmsta familjemedlemar bort. Förlusten har varit förvirrande och självklart hjärtskärande. Den 1 april skulla du fylla ditt 69 år. Det var inte din tid att gå vidare. Du skulle kunnat få några jordår extra tillsammans med oss.
·
Min farfar har alltid älskat havet, sin båt och fiskar. Måndagen den 12 mars var det otroligt fint väder med ett av våra första dagar med vårsol. Farfar tog tillfället att åka ut på havet och dra upp sitt fiskenät som denna gången var fylld av mer fisk än vanligt! Hundratals fiskar hade han lyckats håva in. Jag kan i bröstet känna hans lycka vid detta tillfälle.
·
Väl ute på havet antar vi att han börjare känna smärta i kroppen och börjat styra båten in mot land för att ropa på hjälp. Ett par byggare agerade snabbt och ringde ambulansen samtidigt som de försökte sig på hjärt- och lungräddning. Farfar, min älskade Apya, gick inte att rädda. Han somande in i ambulans påväg upp till sjukhus under förmiddagen.
·
Efter att ha genomgått obduktion fick vi veta att hjärtat och lungorna var friska och felfria. Dödsorsaken var aneurysm. Aneurysm är en typ av bråck på stora kroppspulsådern i magen. När kroppspulsådern brister förblöder man inifrån och det är ett av de fallen som är omöjliga att rädda när olyckan väl har inträffat.
·
Torsdag den 29 mars ska begravning hållas för ett sista farväl.
Det gör ont i hjärtat att tänka på dig apya. Vila nu och finn din ro.
Jag älskar dig

Kommentarer
Postat av: felicia

jättefint skrivet hjärtat <3

2012-03-28 @ 12:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0