Arbetssökande

  • Var på arbetsförmedlingen igår. Vad säger man?... Förstår inte vad jag gjorde där. Skrev in mig och skulle träffa någon innan 14 dagar för att samtala (annars skulle inskrivningen gå ut). Tog en kölapp (för jag var ju ändå där), satt i 45 minuter och väntade tills jag tillslut kom in på ett samtal då han endast gav mig en mapp och uppmanade mig att titta på en film?
  • Nu sitter jag med mitt personliga brev som jag redan har skrivit om en gång. Jag är inte nöjd. Den har nu skrivits om ca två gånger till. Var har alla mina bra ord tagit vägen? Allt låter som att en föskola har klottrat.
  • Ikväll ska jag laga en godingmat till familjen. "Gårdens svartvinbärsskinka", kan de vara något tro? Jag älskar svart vinbär och jag älskar kött. Blir det gott kan jag vara snäll och lägga upp receptet.
  • Var på vårdcentralen igår för att se vad som är lurt med knäna. Läkaren drog och böjde i mig, sa att jag hade överrörliga leder i kroppen och att "ont i knäna får alla när de belastar dem". Efter att jag hade ifrågasatt hans axelryckning skickade han mig till blodprov för att se om de möjligtvis kunde vara någon ledinflammation. Det tror jag visserligen inte att det är och jag vill veta vad felet på mina knän är! Nästa steg blir att byta vårdcentral.
  • Jag har blivit på tok för rastlös. Igår fick jag för mig att gå till calle istället för att ta bussen eller bli hämtad. Jag komm visserligen inte längre än in till stan innan jag blev upphämtad (tog väl för lång tid på mig)
  • Insåg plötligt att jag har tre födelsedagsbarn att köpa paket till. Dags att börja fundera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0